top of page
  • Obrázek autoraFrantišek

Dvoudenní mini trip


Je třeba si dělat radost i z maličkostí, tudíž doslova na pár dní jsem se sebral a někam vyrazil. A podíval se i za hranice :)

V hlavě mi šlo jen to, sednout na moto a vyrazit. Buď západ nebo východ. Když západ, tak do Krušných hor a pokud východ, tak Jeseníky. Prostě aspoň někam k těm horám se přiblížit. Razím v pondělí 12/9/22. Vzít to nejnutnější, nahodit bagáž a hurá za řídítka. Cestou jedu do Chlumce, abych se stavil v #Bikerscrown pro špunty do uší. Jelikož mě vždy po delší cestě hučí v hlavě, podotýkám té, co je na krku (pro některé rejpaly) 😁. Dal jsem na doporučení od kamaráda, zkusit chrániče do uší ALPINE. Po zkušenostech s těmi pracovními, už nikdy více... ale o tom až později.

Rozhodnuto!!! Razím směr Jeseníky. Ubytko zařízeno s pomocí #Bezkempu (mohu vřele doporučit, už je i aplikace) a už jen zvolit nějakou trasu. A proč to nevzít přes Polsko, ať se člověk taky podívá za hranice 🙂 tak jo. Razím směr na Náchod různými prdelkami, a tam budu pokračovat přes Polsko (Kudowa Zdroj, podél hranic až k Mostowici, pak na Stronie Śląskie) a odtamtud směr do ČR a to hned do Starého Města. Paráda jedeme. Cesta super. Někde si zastavím a dělám foto. Máme tu stejně dost zajímavých míst. Dávám krátkou pauzu před hranicemi a nastavuji mapy.cz, které mi určí trasu. A jedemé!!!

Jsem v Polsku. Skvělý pocit, být zase po několika letech někde za hranicemi. Super, jedu si v klídku a snažím se přizpůsobit místnímu tempu. Vše odsejpá, jak má. Kochám se a zapomenu odbočit. Trasa se ztratila, a tak jedu zpět, kde jsem měl odbočit a pokračuji podél hranic. Jenže trasa už nikde... tak stavím a koukám, co se děje. Ha vypnutý roaming, takže jsem bez dat. Tak ho zkusíme zapnout, nejde. Ani aplikace. Nevadí, nebudu s tím ztrácet čas, takže navigace. Ale ani v jedné nemám staženy mapy Polska. A tak zpět na mapy.cz. Ještě že to má pamatováka podkladů a jel jsem dle toho. Úžasnou scenérii střídaly parádní zatáčky. Tohle mi chybělo. To si člověk fakt moc užívá.

Někde v Polsku - Parkoviště pod Sołtysią Kopą

Dělám zastávky na focení a točím nějaká zajímavá místa, která se naskytnou během cesty. Neskutečně mě to překvapilo a určitě se sem zase někdy vrátím. Však to je za humny. Loučím se s Polskem a z Kladského sedla sjíždím několik príma zatáček. Dokonce jsem si aj škrtnul stupačkou. Skvělý pocit 😃 Chtěl jsem si to natočit, ale koukám kamera mrtvá. Vybitá baterie. Nevadí. Dole dávám novou a jedu zpět a zase znovu a znovu. No uklidníme se a popojedeme. Ve Starém Městě kupuji něco na večer a jedu se ubytovat. Valím na místo určení. Za vodárnou doprava a pak na louku a po 200m to nejde přehlédnout. Vyjíždím a vidím místo, kde složit hlavu. Jenže se přede mnou naskytla scenérie, která nešla přehlédnout. Sedím na moto a jen tak se kochám.


Výhled na Kralický Sněžník

Je čas rozdělat stan a nadlábnout se... mezitím vytahuji drona a trošku točím, ale spíše fotím. Dávám si #Adventuremenu a fakt to není špatné, jen bych si to pro příště potřeboval dochutit. Dávám pár pivek, a jelikož slunko zapadlo, rychle se setmělo, tak jdu do stanu.

Pokus o noční foto

"Noc plná vášní" asi jinak bych to nenazval 😁 Jelikož jsem kousek od lesa, tak se z dálky a

kolikrát i blízko ozývali jeleni. A ne jeden. Z každé strany o sobě dávali vědět. No nic, jejich

párty... jdu spát.

Po probuzení vstávám do chladného rána. Je něco kolem 4°C. Trocha chladu už byla cítit od nohou, ale nic hrozného. Lezu ze stanu a všude rosa. Údolím se šíří mlha. Tak a to je čas na drona. A šup s ním do vzduchu. Mezitím si připravuji snídani a občas pořídím nějaké fotky.


Ta rána...

Matroš mám, tak vše pomalu pobalit a nadhodím si trošku směr, kam pojedu. Tak na Jeseník. Tam jsem nikdy nebyl. A pak někam Šternberk a potom se uvidí. Ještě pár fotek z výhledu a jedem. Kráčím k motorce a najednou se mi rozjedou nohy... co je, mokrá tráva to není... No jó pejskaři a spousta nášlapných min. Mají tady svou stezku, tak doufám, že to přinese štěstí. Vybírám ty horší cesty a překvapuje mě, na co člověk narazí. Třeba #Andělárium.

Andělárium v Rejcharticích

Odtamtud si to štráduji směr Jeseník. Přijdu si jak v jiném světě. Tohle si moc užívám. Projíždím Červenohorské sedlo a opět zatáčky. Úžasné!!! Zase se mi podařilo škrtnout stupačkou 😃 začíná mě to bavit. Jedu kousek za Jeseník do České Vsi na benzinu a dávám pauzu. Je tam fakt nádherně a počasí je akorát. Tohle místo se mi líbí. Sice sem člověk jede skrze vesničky a téměř všude 50, ale mně to neva. Užívám si to. A jedeme na ten Šternberk.

Cestou z Jeseníku až do Malé Morávky potkávám skupinky "fekálníku" na starých jednostopých strojích, rozuměj prostě 2T

(dvoutakty). Ale je jich dost. Celkově možná tak 50, 100 netuším, ale vždy je potkávám po 3, 5, 10. atd.. Asi nějaký závod. Každopádně je zdravím a málokdo odpoví. Nevadí, asi nejsem jejich krevní skupina. Vypadá to na nizozemce, dle vlaječek. Tak šťastnou cestu.

Sjíždím ke Šternberku a začíná se mi ozývat krční páteř... Dávám zastávku a začínám plánovat cestu dom... Jelikož mám helmu, která váží necelých 1900g s interkomem a kamerou... je to dost znát. Stáčím to co nejkratší cestou dom, ale od Moravské Třebové směr na Svitavy byla bouračka a celkem dlouhá kolona. Tak volím jinou cestu. Díky tomu jsem navštívil zase nová místa a vím, kam se třebas mrknout. Dělám častěji zastávky a dávám voraz krční páteři... Cestou už se nic neudálo, a tak se navracím zpět k rodince 🙂

A kousek od domoviny se naskytlo tohle...

 

Přidám pár postřehů z cesty:

Tankoval jsem po 300km a spotřeba 4,45 L/100km (s aditivy). Další tankování po 289km se spotřebou 4,11 L/100km (bez aditiv). Ukazatel na moto psal v obou případech 4,6 L/100km. Tak jsem si to spočítal dle dotankování a hle ty rozdíly.

A jak jsem spokojen se špunty do uší ALPINE. Bral jsem verzi PRO, kde jsou 2 typy a to Tour a Race. Tour je na běžné ježdění a Race pro delší cesty nebo případně na okruhy. Rozdíly mezi nimi jsou nepatrné a to v decibelech. Každopádně pocit z cesty je k nezaplacení. Únava se neprojevila (krom tedy těžké helmy). V uších netlačí, skvěle padnou a hlavně eliminuji nepříjemné zvuky, které se tvoří v helmě. Mohu v pohodě volat, poslouchat hudbu a vnímat okolí, což je hlavní a dokonce i motorku. Za mě pecka. Proč jsem to nepořídil dříve.




Trošku jsem se rozepsal 🙂 ale to cestování na delší štreky prostě chybí, tak aspoň touhle formou se chci podělit o doslova pár dnů, které jeden blázen tráví za řidítky 🏍⛺️🌄

104 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page